Παρασκευή 11 Μαΐου 2007

Δημοσκόπηση; Πριτς!

Διάβασα στο e-rooster ένα άρθρο περί τηλεφωνικών δημοσκοπήσεων που μου τσίγκλισε το ενδιαφέρον. Θέλουν όπως λέει η σχετική είδηση να καταργήσουν τις τηλεφωνικές δημοσκοπήσεις, επειδή η μεθοδολογία τους είναι αναξιόπιστη με συνέπεια τα αποτελέσματα να είναι αδιαφανή και πλασματικά.
Επειδή τυχαίνει να έχω επικοινωνήσει κατά τα φοιτητικά μου χρόνια με αρκετές εταιρείες που διενεργούν δημοσκοπήσεις για δημόσιους ή ιδωτικούς φορείς, θα ήθελα επ' ευκαιρία να καταθέσω την ταπεινή άποψή μου επί του θέματος.

Δεν υπάρχει δημοσκόπηση.
Η πλειοψηφία των πρακτόρων που προσλαμβάνουν οι εταιρείες για τη διενέργεια δημοσκοπήσεων είναι part-timers, φοιτητές ως επί το πλείστον, οι οποίοι απασχολούνται για να βγάλουν ένα μεροκαματάκι. Μια δημοσκόπηση για να είναι αξιόπιστη πρέπει να διενεργηθεί σύμφωνα με τα δεδομένα δημογραφικά στοιχεία τα οποία πρέπει να διαθέτει όποιος συμπληρώνει το σχετικό ερωτηματολόγιο προκειμένου να είναι αντιπροσωπευτικό το δείγμα. Αυτά στη θεωρία...
Στην πράξη, αρκετοί πράκτορες, επειδή... βαριούνται να ψάχνουν για άτομα που να πληρούν τις ιδιότητες ώστε να χαρακτηριστούν δείγμα, βάζουν φίλους, γνωστούς και συγγενείς να τα συμπληρώσουν, "δασκαλεύοντάς" τους. Πως; Μου έχουν εξομολογηθεί το κόλπο...

Το κόλπο
1.Οι συνεντευξιαζόμενοι αντί για σταθερό τηλέφωνο δίνουν κινητό, ώστε αν τους καλέσει κάποιος για τον έλεγχο των στοιχείων να μην υποψιαστεί από τον αριθμό την απάτη (π.χ. αν κάποιος δώσει τηλέφωνο που το πρώτο ψηφίο είναι "9" ενώ η έρευνα γίνεται στο Παγκράτι όπου τα τηλέφωνα αρχίζουν από "7", ίσως κάποιος ψιλιαστεί).
2.Στο ερωτηματολόγιο συμπληρώνουν όχι την πραγματική τους διεύθυνση αλλά την διεύθυνση που απαιτείται από τα στοιχεία της έρευνας. Όταν κληθεί για έλεγχο ο συνεντευξιαζόμενος, θα πρέπει απλά να θυμηθεί τη διεύθυνση που έδωσε.
3.Κατά τον έλεγχο, ο συνεντευξιαζόμενος προσπαθεί προφασιζόμενος ότι είναι στη δουλειά να κλείσει το τηλέφωνο όσο το δυνατό γρηγορότερα απαντώντας μόνο στη σχετική ερώτηση για τη διεύθυνση.

Εάν η "δουλειά" είναι στημένη σωστά, οι εταιρείες δεν υποψιάζονται καθόλου την πλαστότητα των αποτελεσμάτων, αυτός που ανέθεσε τη δημοσκόπηση παίρνει αποτελέσματα κοντά στο ποσοστό συσπείρωσης που του αρμόζει (υπάρχουν σχετικές "σταθερές" επί του θέματος τις οποίες ορίζει η στατιστική), οι πράκτορες-"μάγκες" τσεπώνουν τα φράγκα χωρίς να ιδρώσουν και εμείς δήθεν ενημερωνώμαστε για την "τάση της ελληνικής κοινωνίας", λες και δεν είμαστε κομμάτι της για να ξέρουμε τι γίνεται αλλά κατοικούμε στην Ελβετία...

Είναι γελοιωδώς εύκολο λοιπόν, αν θέλει, να "κλέψει" κάποιος στις door to door έρευνες. Από το τηλέφωνο όμως αυτό δεν γίνεται! Ποιός και γιατί άραγε θέλει διακαώς να καταργηθούν οι τηλεφωνικές (και πλεόν αξιόπιστες) δημοσκοπήσεις; Αυτό πρέπει να μας απασχολεί.

SYNC ME @ SYNC buzz it!

Πέμπτη 10 Μαΐου 2007

Ναι, ήταν πράσινα

Απίστευτη η είδηση για τη σύλληψη 19χρονου φοιτητή στη Θεσσαλονίκη, με βασικό ενοχοποιητικό στοιχείο ένα ζευγάρι πράσινα παπούτσια! Ο νεαρός σύμφωνα με την αστυνομία συμμετείχε στα ντράβαλα της 5ης Μαΐου.

Στο βίντεο των επεισοδίων φαίνεται καθαρά ένας ψηλός αδύνατος μαυροντυμένος τύπος. Ο συλληφθείς από την άλλη είναι μετρίου αναστήματος και σαφώς πιο γεμάτος. Αυτό βέβαια δεν πτόησε την Ελ.Ασ. η οποία περήφανα πρόσθεσε μια σύλληψη στο ενεργητικό της, καταφέροντας ένα καίριο πλήγμα στην τρομοκρατία.

Υποθέτω είτε ότι πρόκειται για ανθρώπινο λάθος ή ότι αυτός που διέταξε τη σύλληψη ήταν πληγωμένος γαύρος που του γυάλισε το πράσινο. Γι' αυτό αποφάσισα να μιλήσω.

Κοιτάξτε, δεν μ' αρέσει να "στεγνώνω" κόσμο. Αλλά προκειμένου να πάει στη φυλακή ένας αθώος, θα καταδείξω τον αληθινό ένοχο, οι οποίοι στην πραγματικότητα είναι δυο! Ιδού και η φωτογραφία τους! Να συλληφθούν πάραυτα! Χωροφύλαξ!


Γατάκι δεξιά -"Μα δεν είναι και τόσο πράσινα όσο λένε!"
Γατάκι αριστερά -"Σσσσ τι θέλεις τώρα, να μας φορτώσουν κι άλλα;"

SYNC ME @ SYNC buzz it!

Λάκης: ο blogger της TV

Όποτε ο Λάκης Λαζόπουλος αποφασίζει να ασχοληθεί με κάτι σοβαρό, πέρα δηλαδή από τη Μιμή και την Άντζελα, σπάζει τα κοντέρ της τηλεθέασης. Αν μη τι άλλο, ο άνθρωπος αυτός έχει ταλέντο και είναι κρίμα και άδικο να το αναλώνει άσκοπα σε ανούσια θέματα.

Όπως λέει και στην κεντρική σελίδα του site του:

Κουμπάρες και κουμπάροι όλων των τσαντιριών, ενωθείτε!!
Σεμνά και ταπεινά.!!
Έρχεται ο τσιγγάνος που όλα τα σφάζει και όλα τα μαχαιρώνει.
Ο Λάκης Λαζόπουλος, καβαλάει και φέτος το Ντάτσουν και έρχεται στο σαλόνι μας για τρεις περίπου μήνες.
Βγάζει τη γλώσσα σε όλους τους «δήθεν» που μας ταλαιπωρούν.


Το Αλ-Τσαντίρι Νιούς επιτέλους είναι στο σωστό δρόμο για να γίνει άξιος διάδοχος των δέκα μικρών Μήτσων που τόσο αγαπήσαμε. Μακάρι να συνεχίσει έτσι δυνατά, σε μια εποχή που η σάτιρα γιαλαντζί έχει κάνει κατάληψη στις οθόνες μας.

SYNC ME @ SYNC buzz it!

Τετάρτη 9 Μαΐου 2007

Εμείς απεργούμε ρε! Όχι εσείς!

Η 24ωρη απεργία των δημοσιογράφων ολοκληρώθηκε. Ίδρωσε το αυτί των εκδοτών. Μετά ίδρωσε και το αυτί της κυβέρνησης. Εδώ που τα λέμε, κι εγώ νιώθω τον ιδρώτα να βουλώνει τ' αυτία μου. Όχι κύριοι δημοσιογράφοι, δεν ενδιαφέρομαι ν' ακούσω τις άναρθρες κραυγές σας. Αντ' αυτού θα έπρεπε να κάνετε τούτο (παραφράζοντας τον Κώστα Βάρναλη) «Nα σηκώσετε μονάχα τα κοντύλια, τους φακούς, τα μαρκούτσια, τα μελάνια σας και να γίνει κουρνιαχτός ολάκερ' η δημοκρατία των αρίστων».

Ο έλεγχος της εξουσίας είναι δικό σας μέλημα κύριοι δημοσιογράφοι. Από την άλλη, πρέπει να έχετε στο μυαλό σας πάντα ότι εσάς σας ελέγχουν οι πολίτες και όχι οι εκδότες, οι διαφημιστές και τα κέντρα εξουσίας. Όμως για να λέει κάποιος την αλήθεια θα πρέπει να έχει ελεύθερο το στόμα και τα άκρα του. Προς το παρόν, they say jump, you say how high. Όσα νούμερα κι αν κάνετε, οι πολίτες θα συνεχίσουν να σας αντιμετωπίζουν ως "μια από τα ίδια", αφού στο χορό της εξουσίας βαράτε παλαμάκια γονατιστοί. Αυτό θα πει υποταγή και υποχώρηση. Γιατι η δική σας δημοσιογραφία, για της οποίας την ελευθερία κόπτεσθε, αν μπορούσε να ανοίξει τα μάτια των πολιτών, θα ήταν παράνομη. Αλλά, έτσι όπως την καταντήσατε με την ανοχή σας, απλώς θωπεύει την κάθε λογής εξουσία.

Οι πολίτες θα ήταν στο πλάι σας αν πρώτοι εσείς τον προστατεύατε ως οφείλετε. Η χθεσινή σας απουσία άφησε αδιάφορη την συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου, επειδή για εμάς δεν είστε υπαρκτά πρόσωπα αλλά επαναλαμβανόμενες μονότονες και γκρίζες υπογραφές, φωνές και εικόνες στο γυαλί. Έτσι καταντήσατε. Αν έκανε απεργία η Μαρία η άσχημη, ο αντίκτυπος στην κοινωνία θα ήταν πολύ μεγαλύτερος. Ο πολίτης τη Μαρία τη νιώθει πιο κοντά του από ότι εσάς. Πλέον στα μάτια των πολιτών δεν είστε τίποτα άλλο παρά συνένοχοι στο διασυρμό τους. Όμως ακόμα χειρότερο είναι το ότι θεωρεί τη Μαρία σύμμαχο και συνοδοιπόρο του.

Εσείς που δε λέτε τίποτα, δεν ακούτε τίποτα και δεν βλέπετε τίποτα, είστε το ίδιο ένοχοι με αυτούς που κάθε μέρα εγκληματικά μας ταπεινώνουν. Οι δικτατορίες, λένε, δεν οφείλονται στη δύναμη των λίγων αλλά στην αδιαφορία των πολλών. Έτσι είναι και αυτό ζούμε σήμερα. Μια δημοσιογραφούμενη δικτατορία που αντλεί τη δύναμή της από τα Μέσα Μαζικής Εξημέρωσης.

Γι' αυτό κι εγώ δεν σας ακούω, δεν σας διαβάζω και δεν σας βλέπω. Είμαι ελεύθερος να απεργώ εις βάρος σας.

SYNC ME @ SYNC buzz it!

Τρίτη 8 Μαΐου 2007

24 ώρες γαλήνης

Απεργούν οι Ενώσεις Συντακτών επειδή τους φάγανε τα λεφτά από το ΤΣΠΕΑΘ. Η σχετική ανακοίνωση αναφέρει ότι «οι δημοσιογράφοι καταγγέλλουν ότι η προκλητική και ευθεία υπονόμευση των ασφαλιστικών δικαιωμάτων στον κλάδο και των πόρων των Ταμείων αποτελεί casus belli για τους εργαζόμενους στον Τύπο και τα ΜΜΕ, γιατί εκτός των άλλων, οδηγεί και σε βάναυση χειραγώγηση της ενημέρωσης».

Η υπονόμευση των ασφαλιστικών δικαιωμάτων και των πόρων των ταμείων οδηγεί σε βάναυση χειραγώγηση της ενημέρωσης... Νοηματικά είναι ό,τι πιο αόριστο θα μπορούσε να γραφτεί. Δηλαδή οι εκδότες απειλούν με απόλυση όσους δημοσιογράφους διεκδικούν τα δικαιώματά τους; Ποιοί εκδότες; Ποιούς δημοσιογράφους; Μήπως όλους αυτούς τους νέους που πρέπει να είναι εκτός μισθολογίου μέχρι να αποδείξουν ότι αξίζουν να βάζουν τη τζίφρα τους, αλλά κατά τ'άλλα να είναι σε διαθεσιμότητα 24 ώρες το 24ωρο; Τα εκατοντάδες φυντανάκια που γίνονται αντικείμενο εργασιακής (και όχι μόνο) εκμετάλλευσης από τους εκδότες και τους διευθυντές τους;

Κουβέντα δεν γίνεται φυσικά για τις μαζικές απολύσεις των δημοσιογράφων που προηγήθηκαν πριν μερικές εβδομάδες. Δεν τολμούν να ονοματίσουν τους απολυμένους ούτε τους υπεύθυνους της απόλυσής τους, υιοθετώντας έναν λόγο πολιτικότερο του πολιτικού, δηλαδή εντελώς αόριστο.

Δεν αναφέρεται πουθενά ο βίαιος ευνουχισμός που υφίσταται το έργο των συντακτών, όταν αυτό δημοσιεύται σε εφημερίδες οι οποίες μαζί με την ενημέρωση προσφέρουν στον αναγνώστη 4 ντιβιντιά και ένα σετ μαχαιροπήρουνα ως κίνητρο αγοράς.

Το ότι η τηλεόραση έχει καταντήσει την ενημέρωση ένα κουτί με τσόντες, σαπουνόπερες και κενοφανείς αγράμματους φωνακλάδες ομιλητές, αυτό δεν απασχολεί ιδιαίτερα τους συντάκτες.

Η απεργία γίνεται επειδή διακυβεύονται τα επαγγελματικά και δη οικονομικά συμφέροντα των συντακτών. Θα έπρεπε όμως να γίνεται κυρίως για το είδος της ενημέρωσης που προσφέρουν στα δεδομένα πλαίσια. Δεν βλέπουν ότι η ελευθερία του λόγου έχει βαρύνει από τις αλυσίδες. Δεν διακρίνουν τα μηχανάκια της αϊτζιμπί που τους έχουν περάσει στο λαιμό. Δεν έχουν αντιληφθεί ότι έχουν γίνει γρανάζια στη χειρότερη μηχανή που έχει επινοήσει ο άνθρωπος -την Μαζική Ενημέρωση (ή να πω καλύτερα "Μαζική Εξημέρωση"). Εντέλει, δεν έχουν καταλάβει ακόμα ότι έχουν γίνει τόσο αναλώσιμοι όσο οι καθημερινές μικρές ασήμαντες ειδήσεις που παρουσιάζουν.

Είναι εργαζόμενοι, ως εκ τούτου έχουν την αγωνία του μεροκάματου όπως όλοι μας. Οι δημοσιογράφοι όμως έχουν έναν υπεύθυνο ρόλο και ένα καθήκον απέναντι στους πολίτες: την αλήθεια. Πότε θα ασχοληθούν με αυτή άραγε;

Μαζί με τα ξερά πάντα καίγονται και τα χλωρά δυστυχώς, αλλά τι να το κάνεις... υπάρχουν πολλοί αξιόλογοι δημοσιογράφοι οι οποίοι με ήθος και συνέπεια εξυπηρετούν τον πολίτη (όχι το Μέσο). Δεν θα ήθελα να είμαι στη θέση τους, επειδή κάθε μέρα πρέπει να φυλάνε τα νώτα τους. Αλλά αν δεν ήταν επικίνδυνοι για το καθεστός, πως θα φαινόταν η αξία τους; Αυτούς οφείλουμε εμείς οι πολίτες να προστατέψουμε.

Ευτυχώς σήμερα δεν θα έχουμε ενημέρωση. Αυτή την ενημέρωση έτσι όπως την σερβίρουν δεν την έχω ανάγκη. Προτιμώ να ενημερώνομαι από τα παιδιά του διαδικτύου και επί την ευκαιρία να ευχαριστήσω τον Allu Fun Marx, τον Δε Μασάμε Ρε, τον πιτσιρίκο, την Λαπούτα, τα παιδιά στο Arxedia Media, τα παιδιά στο e-rooster, τον δείμο του πολίτη, το Μαύρο Γάτο και όλους αυτούς που με τίμημα τον χρόνο και τα νεύρα τους μου προσφέρουν όσα θα ήθελα να γνωρίζω μέσα από τα blog τους.

SYNC ME @ SYNC buzz it!

Δευτέρα 7 Μαΐου 2007

Ο πλανήτης των ζώων

ΕΚΘΕΣΗ ΣΟΦΙΑΣ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΗΝ
ΓΚΑΛΕΡΙ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗ

ΚΡΙΕΖΩΤΟΥ 7
ΜΕ ΤΙΤΛΟ:
"ANIMAL PLANET"

Εγκαίνια Πέμπτη 10 Μαΐου 2007, 8:00 μ.μ.







Η Σοφία Καλογεροπούλου, το "τρομερό παιδί" της Ναΐφ Ζωγραφικής, με την πληθωρική φαντασία, το ανεξάντλητο humor και τα ιδιαίτερα πνευματικά χαρίσματα, αυτή τη φορά μας προτρέπει να εμπιστευτούμε το Ένστικτο των Ζώων και τη Δύναμη της Φύσης. Μας προτείνει να ξεδιπλώσουμε τον μίτο που θα μας οδηγήσει στο "ανθρώπινο" πρόσωπο της ζωής και θα μας προστατέψει από την πλήξη και την πνευματική παρακμή.

Στα πολύχρωμα αφηγηματικά έργα βλέπουμε τα Ζώα στην Κιβωτό χωρίς τον Νώε να προσπαθούν να σωθούν μεταξύ τους, τον Δανιήλ που προτιμάει τον λάκκο με τα λιοντάρια από τον έξω κόσμο. Ο ζωολογικός κήπος γίνεται υπόδειγμα επιβίωσης, ενώ ο Ιωνάς και το ψάρι, συμφιλιωμένοι στην αντίθεσή τους, προτείνουν έναν κόσμο αποδοχής της διαφορετικότητας και για τούτο αρμονικό.

Ένα ακόμα σαγηνευτικό παραμύθι που τόσο έχουμε ανάγκη μικροί και μεγάλοι στις μέρες μας.
Διάρκεια έκθεσης: 10-26 Μαϊου 2007
Ώρες λειτουργίας: Δευτ. - Τετ. - Σάβ. : 10 π.μ. - 3 μ.μ.
Τρί. - Πέμ. - Παρ. : 10 π.μ. - 8 π.μ.
Κυριακή κλειστά


Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Graphics Editions
Κριεζώτου 7, 10671
Τηλ. 2103634454 / Fax 2103629980
Kriezotou7@zoumboulakis.gr
www.zoumboulakis.gr

SYNC ME @ SYNC buzz it!

Παρασκευή 4 Μαΐου 2007

Σκόρπιες λέξεις, σχεδόν ανόητες

連歌

Οι πέτρες λευκές
ο ήλιος στέκει ψηλά
άλλοι άνθρωποι


Κλειδί στην πόρτα
έτριξες τα δόντια σου
δεν θα γυρίσω


Ένα σπουργίτι
σκυμμένο στο ρυάκι
ανασταίνεται


Το δάκρυ κυλά
ρυτίδα στο μάγουλο
δείχνει το δρόμο


Είπες μια λέξη
ο ήχος της πάγωσε
μέσα στ' αυτία μου


Με αγκάλιασες
και η νύχτα φώλιασε
στη μασχάλη σου


Μέσα στο δάσος
σορβιές και φιλύρες
κρύβουν το λύκο


Κόκκινη φούστα
ένα φιλί στα χείλη
ηχώ της ψυχής


Έφτιαχνα κύκλους
ώσπου να καταλάβω
πως είναι κενοί

SYNC ME @ SYNC buzz it!

Όταν τα σκατά πάρουν αξία

Σε άρθρο που διάβασα στο περιοδικό Scientific American αναφέρεται ότι το σκατό της φάλαινας, όταν αυτή έχει δυσπεψία λόγω υπερβολικής κατανάλωσης καλαμαριών, περιέχει την ουσία ambergris. Χάρη στο ambergris η φάλαινα προστατεύει το στομάχι της (φυσικό σιμέκο ε;) από τα κόκκαλα των καλαμαριών και των σουπιών (που παρεπιπτώντως δεν θυμάμαι αν υπάρχει κάποια ιδιαίτερη λέξη γι' αυτό, νομίζω ότι λέγεται "πένα") ώστε να τα χωνεύει καλύτερα. Όταν εκκρίνεται αυτή η ουσία πηγαίνει και κάθεται πάνω στα κόκκαλα, τα "αμπαλάρει" και τα αποβάλλει με τον γνωστό τρόπο από την γνωστή έξοδο. Αυτή η σπάνια ουσία χρησιμοποιείται από την αρωματοποιΐα και την φαρμακευτική και η αξία μιας σκατούλας υπολογίζεται στα $6.000.
Όταν δε μάστιζε η Μαύρη Πανώλη την Ευρώπη, οι άνθρωποι πίστευαν ότι αν είχαν μια μπαλίτσα από αυτή την ουσία στην τσέπη δεν θα αρρώσταιναν, επειδή δήθεν το άρωμά της έδιωχνε τον κακό αέρα που μετέφερε την ασθένεια...
Αν λοιπόν καθώς κολυμπάτε συναντήσετε μια κουραδίτσα όπως αυτή της φωτογραφίας, μην την αγνοήσετε! Ψάξτε, ίσως βρείτε κι άλλες. Και για όνομα του Θεού, σώστε τις φάλαινες!

SYNC ME @ SYNC buzz it!

Πέμπτη 3 Μαΐου 2007

Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση

Σε μια παραλία της Αττικής, είναι ένας τύπος αραχτός σε μια ξαπλώστρα, όταν ξαφνικά περνάει από μπροστά του μια καλλίγραμμη νεαρή φορώντας ένα αποκαλυπτικό μπικίνι.
Ο τύπος αναφωνεί ενθουσιασμένος:
"Πω πω κάβλα!"
Παραδίπλα καθόταν μια οικογένεια. Ο μπαμπάς, η μαμά και το κοριτσάκι τους που ήταν δεν ήταν 7 χρονών.
"Μπαμπά τι είναι κάβλα;" Ρωτάει το παιδάκι, για να πάρει μια σαφέστατη και ολοκληρωμένη απάντηση από τον μπαμπά της.
"Τίποτα Μαιρούλα μου, ένα χωριό εδώ πιο κάτω είναι..."

SYNC ME @ SYNC buzz it!

Βότσαλα χρωματιστά από γυαλί

Φαντάσου μια θάλασσα πορφυρή με μια λαμπρή λευκή φωτιά να καίει στο χάσμα ανάμεσα σε αυτή και έναν πράσινο ουρανό.
Φαντάσου πάνω στη γκρίζα αμμουδιά της μικρά και μεγάλα πολύχρωμα βότσαλα από γυαλί, να χαϊδεύονται στο κύμα.
Φαντάσου τώρα ότι σηκώνεις ένα από τα βότσαλα. Διάλεξε όποιο θες. Αν κοιτάξεις μέσα στο βότσαλο αυτό θα δεις το φως να διαθλάται. Κοίτα πιο καλά. Άφησε το φως να σε οδηγήσει στο κέντρο της πέτρας.
Φαντάσου εκεί στον πυρήνα της πέτρας μια μικροσκοπική πόρτα. Άνοιξέ τη, μη φοβηθείς. Τώρα φαντάσου πως το μάτι σου ταξιδεύει σε μια γεωμετρική άβυσσο από κόκκινους κύκλους, λευκές γραμμές, πράσινα τρίγωνα, γαλάζιους ρόμβους και κίτρινα τετράγωνα. Αν μπορείς να αφουγκραστείς τον ήχο αυτού του χάους ίσως ακούσεις την ηχώ της ύπαρξής σου. Ανέβα πάνω σε μια λευκή γραμμή. Περπάτα μέχρι να κουραστείς. Όταν έχεις κουραστεί και τα γόνατά σου δεν σε αντέχουν, πήδα στο κενό με τα μάτια κλειστά. Μη φοβάσαι.
Φαντάσου το ελικοειδές ταξίδι προς τα κάτω. Δεν μπορείς να ορίσεις την πορεία του. Θαρρείς πως είσαι κλεισμένος σε έναν αόρατο λαβύρινθο από φως μέσα στο σκοτάδι. Άνοιξε τα μάτια σου. Είσαι πάνω σε ένα ατελείωτο φίδι που ταξιδεύει στο απόλυτο σκοτάδι. Πάνω στις χρυσές φολίδες του βλέπεις παραστάσεις από την ζωή σου. Άγγιξέ τες.
Φαντάσου ότι το φίδι τρύπωσε κάπου σε μια τρύπα μέσα στην άβυσσο. Φαντάσου τώρα ότι γύρω σου υπάρχει υγρασία και κρύο χώμα που καθώς το διαπερνάς γρατζουνάει το δέρμα σου. Εσύ είσαι το φίδι. Ξαφνικά νιώθεις νύχια να χώνονται στο κορμί σου και να πετάς ψηλά. Μόλις έγινες το θήραμα ενός αετού, ο οποίος σε έχει σηκώσει ψηλά πάνω από τα βουνά και τις θάλασσες.
Φαντάσου όμως τώρα ότι αυτή η παράσταση είναι αποτυπωμένη σε μια φωτογραφία σε ένα παιδικό βιβλίο κι εσύ είσαι το παιδί που το διαβάζει. Με ένα γλυκό χαμόγελο σηκώνεσαι από το παιδικό σου κάθισμα και αφήνεις το βιβλίο κάτω. Βγαίνεις από το δωμάτιό σου και κατεβαίνεις τις σκάλες για να αγκαλιάσεις τη μητέρα σου που σε περιμένει. Χώνεις το κεφάλι σου στην κοιλιά της και απολαμβάνεις τη ζεστασιά. Όταν σηκώσεις το βλέμμα προς τα πάνω για να δεις τα μάτια της, φαντάσου την λέξη "τώρα". Είναι η τελευταία λέξη από το σενάριο της ταινίας "Τα Φώτα της Πόλης". Η ταινία τελείωσε, όλοι έφυγαν κι εσύ είσαι μέσα σε μια έρημη πόλη. Το τελευταίο καρέ καίγεται μαζί με σένα μέσα του. Μη φοβάσαι.
Φαντάσου ότι είσαι καπνός που βγαίνει από την πίπα ενός ναυτικού. Γαντζώσου από τα κιτρινισμένα μουστάκια του και γλίστρα μέσα στα χείλια του. Στο στομάχι του θα βρεις ένα σεντούκι. Άνοιξέ το. Βλέπεις τα πετράδια και τα χρυσά νομίσματα; Διάλεξε ένα από τα νομίσματα. Θα δεις αποτυπωμένη την προτομή σου.
Φαντάσου τότε την προτομή σου να μιλάει και να σου λέει "κοίταξε πίσω σου". Θα δεις μια μικρή πόρτα στην άκρη της κοιλιάς του ναυτικού. Πάνω στην ξύλινη πόρτα είναι καρφωμένο ένα χαρτί που γράφει κάτι με μικροσκοπικά γράμματα. Προσπάθησε να τα διαβάσεις. Πιο κοντά. Κι άλλο. Όσο πλησιάζεις τόσο μικραίνουν τα γράμματα. Τι είναι αυτό που μικραίνει όσο το πλησιάζεις; Ο φόβος. Φώναξε τώρα με όλη τη δύναμη της ψυχής σου "δεν φοβάμαι τίποτα πια". Φαντάσου τότε την ψυχή σου να βγαίνει από μέσα σου και να πέφτει.
Είσαι ένα βότσαλο ανάμεσα σε άλλα βότσαλα σε μια ακροθαλασσιά που το πορφυρό κύμα σε χαϊδεύει, ο λευκός ήλιος σε χρωματίζει και ο πράσινος ουρανός σε ταξιδεύει μέσα στην ίδια την αβυσσαλέα ψυχή σου.
Είμαστε βότσαλα από γυαλί που μέσα στην εύθραυστη ύπαρξή μας καθρεφτίζεται το άπειρο.
Είμαστε βότσαλα σε μια αμμουδιά που τα χιλιάδες χρώματα και σχήματα μας κάνουν διαφορετικούς και όλα μαζί ένα σώμα.

SYNC ME @ SYNC buzz it!

Ποίημα για την Απαγόρευση

Αυτή η κόκκινη αλυσίδα
σφίγγει τόσο το λαιμό σου
που η ανάσα πονάει.

SYNC ME @ SYNC buzz it!

Κλειστόν λόγω αυστηρής λογοκρισίας

Φαντάσου ότι είσαι ένας νέος 25 χρονών που μένεις σε μια χώρα, η οποία συστηματικά καταπιέζει την ελευθερία της έκφρασης. Οι περισσότερες ιστοσελιδες με θέμα τα ανθρώπινα δικαιώματα “μπλοκάρονται” από ένα εθνικό φίλτρο και δεν εμφανίζονται ποτέ στην οθόνή σου. Θέλεις να επικοινωνείς με ανθρώπους από όλο τον κόσμο κι έτσι χρησιμοποιείς το PalTalk, ένα chat room που αν και η έδρα του είναι στην Νεά Υόρκη αλλά πολλοί χρήστες του μιλάνε τη γλώσσα σου. Στην ουσία είναι το παράθυρο του απομονωμένου κόσμου σου.
Μια μέρα που έχετε μαζευτεί στο σπίτι σου με φίλους και μιλάτε με άλλους χρήστες στο chat room, εισβάλλουν ξαφνικά στις τρεις το πρωί 50 αστυνομικοί, σας χτυπάνε και σε φυλακίζουν σε πλήρη απομόνωση για 9 ολόκληρους μήνες χωρίς ποτέ να σου απαγγελθούν κατηγορίες.
Περνάνε αυτοί οι μήνες και αφήνεσαι «ελεύθερος». Δε φοβάσαι να κατακρίνεις δημόσια την κυβέρνηση και υποστηρίζεις την αναγκαιότητα ειρηνικής αλλαγής της πολιτικής κατάστασης (στη χώρα σου είναι νόμιμο μόνο ένα πολιτικό κόμμα). Περίπου έξι βδομάδες μετά όμως, εκεί που κάθεσαι σε ίντερνετ-καφέ παρέα με τον αδερφό σου και διαβάζεις τα email σου και ειδησεογραφικά sites, σε πλησιάζουν άντρες της Ασφάλειας, σου φοράνε χειροπέδες και σε αναγκάζουν να τους οδηγήσεις σπίτι σου, όπου βρίσκουν και κατάσχουν, μία κάμερα, ένα κασετόφωνο, 2 CD και ένα βιβλίο που για κακή σου τύχη είναι απαγορευμένο επειδή υποστηρίζει την αναγκαιότητα δημοψηφίσματος για πολυκομματισμό στη χώρα.

Αν σε έλεγαν Truong Quoc Tuan και έμενες στο Βιετνάμ, τι νομίζεις ότι θα συνέβαινε μετά;
Θα ήσουν σε ένα κελί σε πλήρη απομόνωση χωρίς καμιά επαφή με δικηγόρους ή συγγενικά πρόσωπα. Θα σε κατηγορούσαν για προπαγάνδα εναντίον του κράτους και θα αναρωτιόσουν, στα αλήθεια για ποιο λόγο και για πόσα κλικ του ποντικιού σου αντιμετωπίζεις 20 χρόνια κάθειρξη…

Ή φαντάσου να δουλεύεις ως δημοσιογράφος σε κινέζικη εφημερίδα.
Τις παραμονές της 15ης επετείου από τη σφαγή στην πλατεία Τιενανμέν, σε συνάντηση του προσωπικού της εφημερίδας, σάς δείχνουν ένα μέμο από το Κεντρικό Τμήμα Προπαγάνδας για το πώς θα πρέπει να καλύψετε τις επετειακές εκδηλώσεις. Σε αυτό δίνονται οδηγίες στους εργαζόμενους στα ΜΜΕ να «κατευθύνουν σωστά την κοινή γνώμη», να «μην δημοσιεύουν ποτέ απόψεις που δεν είναι σύμφωνες με την επίσημη πολιτική» και να καταδίδουν στις αρχές τυχόν υποψίες που έχουν για συναδέλφους τους που επικοινωνούν με δημοκρατικά στοιχεία στο εξωτερικό.
Εσύ κρατάς σημειώσεις από αυτό το μέμο και το στέλνεις με email από τον προσωπικό σου yahoo! λογαριασμό σε κάποιον γνωστό σου στην Αμερική που διαχειρίζεται ένα πολύ γνωστό κινέζικο website, το Δημοκρατικό Φόρουμ. Το email δημοσιεύεται την ίδια μέρα με το ψευδώνυμο “198964” στα ανεξάρτητα κινεζόφωνα websites του εξωτερικού που έτσι κι αλλιώς είναι απαγορευμένα στη χώρα.
Σε συλλαμβάνουν μερικούς μήνες αργότερα. Η εταιρία Yahoo! θα έχει πολύ απλά δώσει τα στοιχεία του λογαριασμού της ηλεκτρονικής σου διεύθυνσης και την ακριβή τοποθεσία από την οποία στάλθηκε το επίμαχο email.

Αν το όνομά σου ήταν Shi Tao και έμενες στην Κίνα, τι νομίζεις ότι θα συνέβαινε μετά;
Θα καταδικαζόσουν με την κατηγορία της προδοσίας κρατικών μυστικών σε 10ετή κάθειρξη. Η γυναίκα σου θα ανακρινόταν καθημερινά από τις αρχές και η δουλειά θα της πίεζε να σε χωρίσει, πράγμα που τελικά θα έκανε. Θα είχες ελάχιστη επαφή με την οικογένειά σου. Θα μεταφερόσουν σε φυλακές υψίστης ασφάλειας και θα σου απαγόρευαν γράφεις ή να διαβάζεις. Η Επιτροπή Προστασίας Δημοσιογράφων θα σου απένειμε το Διεθνές Βραβείο Τύπου για την Ελευθερία, το οποίο φυσικά δε θα μπορούσες να παραλάβεις.

Φαντάσου να μπορούσες να απελευθερώσεις τον Truong Quoc Tuan και τον Shi Tao. Μπορείς!
Μπες στο www.amnesty.org.gr και πάρε μέρος στην εκστρατεία της Διεθνούς Αμνηστίας για την ελευθερία της έκφρασης στο ίντερνετ!

SYNC ME @ SYNC buzz it!

Τετάρτη 2 Μαΐου 2007

Σαν παλιό σινεμά

Άλλοι το καλοκαίρι περιμένουν εναγωνίως τα μπάνια και τις διακοπές. Εγώ πάλι περιμένω την έναρξη των θερινών κινηματογράφων.

Το χαλίκι, η πάνινη καρέκλα στυλ σκηνοθέτη, η πορτοκαλάδα σε γυάλινο μπουκάλι με καλαμάκι, το πρόγραμμα ανά χείρας και η μυρωδιά του γιασεμιού πάνω στη μάντρα είναι τα απαραίτητα συστατικά ενός μαγευτικού και τελετουργικού σκηνικού που ολοκληρώνεται με την έναρξη της ταινίας. Κάτω από τον θόλο του ουρανού έχουν παρουσιαστεί τα λαμπρότερα αστέρια του σινεμά. Το καλοκαίρι, όταν το χόλιγουντ αποσύρεται και το ντόλμπι σαράουντ σιωπά, παίρνουν τη θέση τους ο Βισκόντι, ο Στέρνμπεργκ, ο Τορνατόρε, ο Ουέλς, ο Κιζλόφσκι και όλοι οι μεγάλοι αυτόφωτοι αστέρες σαν αυτούς.

Εξού και η νοσταλγική διάθεση που δημιουργεί το θερινό σινεμά. Είναι το ανοιχτό παράθυρο προς τις δόξες του παρελθόντος. Αυτούς που δούλευαν με το φως κι όχι με το εφέ. Όταν τα ινδάλματα ήταν άνθρωποι με τους οποίους ήθελα να ταυτιστώ.

Ο ήχος της μουβιόλας φτάνει σιγά σιγά στ' αυτία μου. Πάω να ετοιμαστώ. Μετά θα πάμε για ένα ποτάκι. Ποιός ξέρει, ίσως πούμε και δυο τρεις σοβαρές κουβέντες για την ταινία. Οι καλύτερες συζητήσεις που είχα ποτέ στη ζωή μου ήταν μετά από θερινό σινεμά. Καλώς ήρθες και φέτος σινεμά, (θερινέ) παράδεισε.

SYNC ME @ SYNC buzz it!

Οι τραπεζοβάτισσες και οι παλαμάκιδες

"Χαβαλέ" στα τούρκικα σημαίνει η εντολή μεταφοράς χρημάτων. Για κάποιο λόγο έχει επικρατήσει η λέξη αυτή στη γλώσσα μας να χαρακτηρίζει το αστείο, την "πλάκα". Έτσι έμεις στην Ελλάδα κάνουμε χαβαλέ για να γελάσουμε. Δηλαδή πληρώνουμε για πλάκα. Κάτι τέτοιο συμβαίνει στα λεγόμενα κέντρα νυχτερινής διασκέδασης, μόνο που δεν είναι καθόλου για γέλια.

Δεν βλέπω κάτι αστείο στις μπόμπες που σερβίρουν αντί για ποτό. Θα είχαν όμως πρακτική αξία εάν σχεδίαζα μετέπειτα να πάω σε κάποιο εκρηκτικό πάρτι. Η δε διασκέδαση που προσφέρουν αυτά τα μαγαζιά είναι γελοία σε βαθμό κακουργήματος. Η Όλγα από το Βόλγα με τα ατελείωτα πόδια και την ανύπαρκτη φωνή, που ανταλλάσσει γαρύφαλλα νεκροταφείου με τους συνδαιτημόνες φυστικιών και λοιπών ξηροκαρπίων, ομολογώ πως με αποχαύνωσε για λίγο μέχρι να αντιληφθώ τα κουδουνάκια που προσπάθησε να φορέσει στο λαιμό μου.

Είναι κι αυτός ένας τρόπος διασκέδασης, όσο ρηχός κι αν φαίνεται. Υπάρχουν άνθρωποι που γεμίζουν την ζωή τους με ικανοποίηση αποκλειστικά και μόνο με αυτό τον τρόπο, έχοντας ορίσει τα όρια της τέχνης από το γαρύφαλλο ως το σπασμένο πιάτο κι από το τραπεζοσκαρφάλωμα ως την εύνοια του πορτιέρη. Αν κάνουμε όμως την (υπεράνθρωπη ομολογουμένως) προσπάθεια να ακούσουμε τους στίχους, θα αντιληφθούμε την μιζέρια που διακατέχει αυτό τον τρόπο "ψυχαγωγίας". Κλάμμα, οδυρμός, εγκατάλειψη, χωρισμός, δυστυχία, ανικανοποίητο, εκδίκηση και στενοχώρια είναι τα θέματα αυτής της μουσικής, δοσμένα με τον πλέον άτεχνο και άκομψο τρόπο.

Η πίστα κρύβει τόση δυστυχία όση συναντάμε στη ζωή ενός απογοητευμένου ανθρώπου. Όση εισπράττει ο τύπος που τον άφησε η γκόμενα για κάποιον άλλο ή η τύπισσα που βαρέθηκε τα ψέμματα και γύρεψε άλλη αγκαλιά. Τι ωθεί κάποιους ανθρώπους να εκδηλώνουν τη δυστυχία τους σπάζοντας πιάτα και ραίνοντας με άνθη την Όλγα από το Βόλγα; Ποιά κενά τους καλύπτουν με αυτό τον τρόπο;

Πως η προσωπική δυστυχία του καθενός γίνηκε διασκέδαση και εμπορεύσιμο προϊόν από άλλους;

Και προπαντώς γιατί είναι τόσο εύκολο για τον Έλληνα να εκδηλώσει με αυτό τον τρόπο τον καημό του; Αλήθεια, πόσο πολύ έχουμε απομακρυνθεί από τον συναισθηματικό μας κόσμο... Έχουμε σταθεί σαν ακροατές απέναντι στα ίδια τα συναισθήματά μας. Δεν ακούμε την καρδιά μας εκ των έσω. Αφουγκραζόμαστε ανόητα στιχάκια του συρμού και κλαίμε στο άκουσμά τους. Πλαστικοποιούμε τα συναισθήματά μας. Αποποιούμαστε τα λάθη μας. Για όλα φταίνε οι άλλοι.

Και το ρεμπέτικο είχε αυτό το ύφος, αλλά ποτέ δεν είχε αυτό το ήθος. Μεγάλη κουβέντα όμως αυτή περί ήθους. Η επιτυχία του να είσαι ά-ηθος (δηλαδή ούτε ανήθικος ούτε ηθικός) έχει ξεχαστεί προ πολλού.

Είμαστε η γενιά των ανθρώπων που δεν διεκδικεί ούτε τα εαυτής. Δεν έχουμε χούντα. Δεν έχουμε εμφύλιο. Η πολιτική δεν μας αγγίζει. Το μεροκάματο βγαίνει κουτσά στραβά. Δεν πεινάμε. Μόνο έχουμε απομείνει ο καθένας στη γωνιά του, απομονωμένος, λοξοκοιτάζοντας επιφυλακτικά την ευτυχία. Αλλά κι αυτή ανήκει σε άλλους.

Μετά το κατοχικό σύνδρομο ο Έλληνας βιώνει το μοναχικό σύνδρομο. Ο φόβος της πείνας έγινε ο φόβος της μοναξιάς. Γι' αυτό όσο κι αν τρώμε ποτέ δεν γεμίζει το στομάχι μας.

SYNC ME @ SYNC buzz it!

O guru του branding στην Ελλάδα

Σε ηλικία 12 ετών δημιούργησε την δική του διαφημιστική εταιρεία. Σήμερα στα 37 του, o Δανός Martin Lindstrom έχει ήδη αναγνωριστεί ως ο guru των απανταχού brands από εταιρείες όπως η Disney, η Pepsi, η Mars, η American Express, η Mercedes Benz, το Reuters, η Microsoft, τα McDonald's και η Kelllog's.



Έχει ήδη υπάρξει global COO της British Telecom/LookSmart, executive στην BBDO, ιδρυτής και CEO της BBDO Interactive Asia και συνιδρυτής της BBDO Interactive Europe.
Παράλληλα αρθρογραφεί σε τίτλους όπως USAToday, Fast Company, The Times, Fortune, The Daily Telegraph, The Observer, Washington Post, The Australian και The Independent, ενώ τα βιβλία του έχουν μεταφραστεί σε 20 γλώσσες.

Ο Martin Lindstrom είναι φιλοξενούμενος την Πέμπτη 14 Ιουνίου της Boussias Communications σε μια διάλεξη με θέμα το sensory και το emotional branding. Όσοι πιστοί προσέλθετε. Εν τω μεταξύ πάρτε μια γεύση από το βίντεο παρακάτω.

SYNC ME @ SYNC buzz it!

Δευτέρα 30 Απριλίου 2007

Εμπρός της γης οι κολασμένοι

Η "Διεθνής" είναι το επαναστατικό τραγούδι σήμα κατατεθέν της Πρωτομαγιάς, το οποίο έχει αποδοθεί σχεδόν σε όλες τις γλώσσες του κόσμου.

Η αυθεντική έκδοση με τίτλο "L'Internationale" είναι δημιουργία του Γάλλου ποιητή Ευγένιου Ποττιέ (1871) σε μουσική του Πιέρ Ντεγκιτέρ (1888).



Εξώφυλλο_______________________________________________________Παρτιτούρα



















Η Διεθνής

Εμπρός της γης οι κολασμένοι
Της πείνας σκλάβοι, εμπρός, εμπρός,
Το δίκιο από τον κρατήρα βγαίνει
Σα βροντή, σαν κεραυνός

Φτάνουν πια της σκλαβιάς τα χρόνια
Τώρα εμείς οι ταπεινοί της γης
Που ζούσαμε στην καταφρόνια
Θα γίνουμε το παν, εμείς.

* Στον αγώνα ενωμένοι
Κι ας μη λείψει κανείς
Ω νά τη! μας προσμένει
Στον κόσμο η Διεθνής *

Θεοί, αρχόντοι, βασιλιάδες
Με πλάνα λόγια, μας γελούν
Της γης οι δούλοι και ραγιάδες
Μοναχοί τους θα σωθούν.

Για να σπάσουν τα δεσμά μας
Για να πάψει η σκλαβιά
Να νιώσουμε τη γροθιά μας
Και της ψυχής μας τη φωτιά.


Η μεγαλύτερη παρεξήγηση σχετικά με το παραπάνω τραγούδι είναι η ταύτισή του με συγκεκριμένες πολιτικές παρατάξεις και κόμματα.
Ο εργάτης δεν χρειάζεται κηδεμόνα (για να μην πω κάτι άλλο πιο σκληρό).

SYNC ME @ SYNC buzz it!

Η Ελλάδα ενάντια στη Φαλαινοθηρία



Μπορεί να μην υπάρχουν φάλαινες στις Ελληνικές θάλασσες, όμως στα νερά μας φιλοξενούνται πολλά είδη των οποίων οι ζωές είναι παράλληλες με αυτές των φαλαινών. Τουλάχιστον ας ευαισθητοποιηθούμε από αυτό...

Ευχαριστώ την magicasland για την υπενθύμιση.

SYNC ME @ SYNC buzz it!

Παρασκευή 27 Απριλίου 2007

Νέα πιστωτική κάρτα της Ιεράς Μητρόπολης



Η ΝΕΑ ΠΙCTΩTIKH KAΡTA ΒΥΖΑ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗΣ!

Αποκτήστε κι εσείς σήμερα τη ΝΕΑ ΠΙCTΩTIKH KAΡTA ΒΥΖΑ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗΣ. Αποκτήστε κι εσείς τα προνόμια που μόνο οι κάτοχοι της ΙΕΡΟΚΑΡΤΑΣ μπορούν να έχουν:

1) Κηδεία σε 12 άτοκες δόσεις! Πεθάνετε σήμερα, επιλέξτε μία από τις 12 preset κηδείες που θα βρείτε κάθε μήνα στο ένθετο βιβλιαράκι και πληρώστε πρώτη δόση το καλοκαίρι του 2007.

2) Πληρώστε τα βαφτίσια του μωρού σας, με την ΙΕΡΟΚΑΡΤΑ ΒΥΖΑ και αποκτήστε ένα δεύτερο ονοματάκι για το αβάπτιστο, εντελώς δωρεάν!!!

3) Έκπτωση έως και 15% σε όλες τις εκκλησίες που δέχονται την ΙΕΡΟΚΑΡΤΑ ΒΥΖΑ, σε κεριά και όλα τα είδη που αγοράζετε από το "παγκάρι"

4)Πληρώστε με ΙΕΡΟΚΑΡΤΑ ΒΥΖΑ τον δίσκο που βγαίνει στην γύρα και αποκτήστε 5% επιστροφή με την μέθοδο "Κ BONUS".

5) Τηλεφωνική εξομολόγηση μόνο για τους κατόχους της ΙΕΡΟΚΑΡΤΑΣ ΒΥΖΑ στο 999-666-666 (ΣΟΛΩΜΟΝΙΚΗ Ε.Π.Α.Κ. ΧΡΕΩΣΗ).

6) Αγορές εκκλησιαστικών ειδών από την αλυσίδα καταστημάτων εκκλησιαστικών ειδών "ΠΑΛΑΙΩΝ ΠΑΤΡΩΝ ΓΕΡΜΑΝΟΣ", με ειδική έκπτωση έως και 50%. Αποκτήστε τώρα εκείνο το μανουάλι των ονείρων σας και πληρώστε το σε 18 άτοκες δόσεις.

7) Φτιάξτε κι εσείς αυτό το περιβόητο "HOME CHURCH", με όλα τα κομφόρ μιας πραγματικής εκκλησίας και απολαύστε τις αγαπημένες σας λειτουργίες από το χώρο του σπιτιού σας!!!

8) Αγορές βυζαντινών ύμνων και άλλων εκκλησιαστικών ασμάτων, από την διάσημη αλυσίδα δίσκων "ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ", με έκπτωση έως και 35% για τους κατόχους της ΙΕΡΟΚΑΡΤΑΣ ΒΥΖΑ.

9) Τώρα με την άρνηση της κυβέρνησης να αναγράφει το θρήσκευμα στις ταυτότητες, αντισταθείτε κάνοντας τώρα αίτηση για έκδοση της ΙΕΡΟΚΑΡΤΑΣ ΒΥΖΑ. Έτσι, αν κάποιος αμφισβητήσει το θρήσκευμά σας και τα πιστεύω σας, "κολλήστε" του την ΙΕΡΟΚΑΡΤΑ ΒΥΖΑ στην μούρη!!!

ΚΑΝΤΕ ΤΩΡΑ ΑΜΕΣΩΣ ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΕΑ ΚΑΡΤΑ ΚΑΙ ΣΕ 4 ΜΕΡΕΣ ΣΑΣ ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΕ ΠΑΠΑ-COURIER ΣΕ "ΠΑΠΑΚΙ"!!!!

SYNC ME @ SYNC buzz it!

Αντί για διάλογο

Άει στο διάλογο ηλίθιε κρετίνε αντιεξουσιαστή που ξέρεις να λύνεις τα προβλήματά σου μόνο καίγοντας και ρημάζοντας. Άει στο διάλογο βλάκα πολιτικέ που πάνω στο τραπέζι βάζεις το λόγο σου και από κάτω μαζεύεις τα πακέτα. Άει στο διάλογο μπάτσε γεννημένε δολοφόνε που υπακούς χωρίς να σκέφτεσαι και δέρνεις μετά δακρύων. Άει στο διάλογο πρεζόνι μαζί με το alter ego σου. Άει στο διάλογο πρεζέμπορα που έχεις κάνει τη νεολαία να χορεύει στους ρυθμούς σου. Άει στο διάλογο πορτιέρη κήνσορα της υποκουλτούρας, δεν σου δίνω τα κλειδιά μου όσο κι αν παρακαλάς. Άει στο διάλογο διαφημιστή και πάρε μαζί σου όλα τα ψεύτικα όνειρα που πρέπει να καταναλώνουμε για να ζούμε με πλαστική αξιοπρέπεια. Άει στο διάλογο εκπαιδευτικέ του μεροκάματου που έφτασες να παπαγαλίζεις πιο πολύ κι από τους μαθητές σου. Άει στο διάλογο κι εσύ μαθητή που αντί να ανοίξεις τα μάτια σου τυφλώνεσαι οικειοθελώς μπροστά στα χαζοκούτια. Άει στο διάλογο μικροαστέ δημόσιε υπάλληλε της ξάπλας που ζητάς επίδομα εργασίας και με μια σφραγίδα στο χέρι θαρρείς πως εξουσιάζεις την καθημερινότητα. Άει στο διάλογο δημοσιογράφε με τη σπασμένη πένα και την εξουσία που σε ελέγχει κάτω από τη μύτη σου. Άει στο διάλογο μετανάστη που ήρθες από το πουθενά για να αποκτήσεις εδώ αυτό που σου στερούν εκεί. Άει στο διάλογο ντίβα της τιβι με το πρόστυχο στήσιμό σου και τα λειψά ελληνικά σου. Άει στο διάλογο τραγουδιάρη που έγινες φίρμα σ' ένα φεγγάρι και η Ελλάδα ολόκληρη ανεβασμένη στις μπάρες λικνίζει το ασπόνδυλο κορμί της για χάρη σου. Άει στο διάλογο συνταξιούχε ακαμάτη τεμπέλη που έδωσες τα νιάτα σου για να κάνεις τούτη τη χώρα να σταθεί στα πόδια της μα αυτή επιμένει να τρεκλίζει μεθυσμένη από το πιοτό της καλοπέρασης. Άει στο διάλογο αερολόγε φιλόσοφε θεωρητικέ της ζωής που η πιο έντονη στιγμή της ζωής σου ήταν μια έντονη υπαρξιακή συζήτηση με τον εαυτό σου. Άει στο διάλογο φίλε οδηγέ στραβοτιμονιέρη που νομίζεις ότι ο δρόμος ως άλλη Απία οδός οδηγεί στη Ρώμη της ακολασίας και των θανατηφόρων θεαμάτων. Άει στο διάλογο κι εσύ που διαβάζεις αυτές τις αράδες. Σ' ακολουθώ και κλείνω πίσω μου την πόρτα. Όταν όλοι αυτοί κι εμείς μπούμε στο σκοτάδι, εκεί που δεν θα μπορούμε να δούμε ο ένας τον άλλο στα μάτια, και αναγκαστούμε για πρώτη φορά στη μάταιη ζωή που διάγουμε να ακούσουμε, θα πρέπει να 'μαστε άξιοι για να περπατήσουμε ξανά στο φως.

SYNC ME @ SYNC buzz it!

Περί πνευματικής ιδιοκτησίας

Η σκέψη είναι μια πνευματική διεργασία η οποία μας επιτρέπει να αναπαριστούμε τον κόσμο υπό τη μορφή της πληροφορίας, ώστε να μπορούμε να τον αντιλαμβανόμαστε αποτελεσματικότερα σύμφωνα με τους στόχους, τα σχέδια και τις επιθυμίες μας. Η διαδικασία αυτή περιλαμβάνει έννοιες όπως την φαντασία, την αναγνώριση, την συνείδηση και την ιδέα.

Το σκέπτεσθαι έχει να κάνει με την εγκεφαλική διαχείριση της πληροφορίας, όπως όταν σχεδιάζουμε ιδέες, όταν απασχολούμαστε με την επίλυση προβλημάτων και όταν παίρνουμε αποφάσεις.

Ο βασικός μηχανισμός του ανθρώπινου μυαλού αντικατοπτρίζεται από την ιδιότητά του να ταιριάζει μεταξύ τους πρότυπα, δηλαδή την κεκτημένη γνώση ή αλλιώς την προηγούμενη εμπειρία, η οποία μεταδίδεται με την επικοινωνία.

Ως εκ τούτου, η πνευματική ιδιοκτησία ως έννοια αυτοαναιρείται, εφόσον η πληροφορία δεν μπορεί να ανήκει αποκλειστικά σε κάποιον -στην ουσία αυτός την υλοποίησε αναπαράγοντας πρότυπα. Επειδή όμως η ανθρώπινη κοινωνία είναι δομημένη εκ βάθρων στην έννοια της ιδιοκτησίας, είναι φυσικό να αντιλαμβανόμαστε τη σκέψη σαν κάτι ατομικό, απαξιώνοντας εντελώς την κυρίαρχη ιδιότητά της, που δεν είναι άλλη από την οικουμενικότητά της.

Καταπατώντας την αρχή της πνευματικής δήθεν ιδιοκτησίας, ο άνθρωπος έχει καταφέρει να μεγαλουργήσει στον πολιτισμό (π.χ. ο Σέξπιρ έχει αντιγράψει ασύστολα τους σύγχρονους με αυτόν συγγραφείς) και στην τεχνολογία (π.χ. ο Νεύτωνας κατέκλεψε τον Αρίσταρχο το Σάμιο χωρίς να του αποδώσει ούτε ένα credit).

Συνέπεια της πνευματικής δήθεν ιδιοκτησίας είναι η περιχαράκωση της ανθρώπινης σκέψης αλλά και η υποτίμηση των δυνατοτήτων της. Ο άνθρωπος του πνεύματος λειτουργεί διαφορετικά από τον άνθρωπο της ιδιοκτησίας. Εκτός αν πλέον έχουμε μεταβεί από τον homo sapiens στον homo erus.

SYNC ME @ SYNC buzz it!

Όλη η Αθήνα ένα πάρτι

Το πρωτοφανών διαστάσεων πάρτι που στήθηκε χθες από το πρωί σε πολλές περιοχές της Αθήνας έδωσε λάμψη στη γκρίζα πόλη μας ενόψη της καλοκαιρινής περιόδου.
Πλήθος εκατοντάδων ανθρώπων, εξοπλισμένο με τα κατάλληλα εφόδια (κράνη, μάσκες, μπουκάλια, λοστούς κ.ά.) κατέκλυσε τους δρόμους της πρωτεύουσας σκορπώντας χαρά και αισιόδοξα μηνύματα για το μέλλον του πολιτισμού στη χώρα μας, δίνοντας το παράδειγμα σε όλο τον κόσμο για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να στήνεται ένα επιτυχημένο πάρτι.

Η αρχή έγινε τα ξημερώματα της Πέμπτης, όταν ομάδα νεαρών έστησε όμορφα πυροτεχνήματα έξω από το σπίτι του πρέσβη της Ουρουγουάης φωτίζοντας τη νύχτα.

Μια άλλη ομάδα λίγο αργότερα στον Άγιο Παντελεήμονα άναψε μια μεγάλη φωτιά στην Εθνική Τράπεζα για να ζεσταθούν οι ξενυχτισμένοι clubbers.

Το πάρτι στη συνέχεια μεταφέρθηκε στο Παγκράτι, με χαρές και πανυγήρια, σε μια πολυκατοικία στην Αστυδάμαντος. Για προσάναμμα χρησιμοποιήθηκαν τέσσερα αυτοκίνητα και μια μοτοσυκλέτα.

Περίπου 50 άτομα που είχαν συγκεντρωθεί για τους εορτασμούς στην Καλλιδρομίου, έστησαν μεγάλο πάρτι στο αστυνομικό τμήμα των Εξαρχείων μαζί με τους αστυνομικούς. Παρότι καταναλώθηκε άφθονο αλκοόλ δεν μέθυσε κανείς με συνέπεια να διατηρηθεί μια πολιτισμένη ατμόσφαιρα. Οι άντρες της Πυροσβεστικής έμειναν με το παράπονο, αφού έφτασαν καθυστερημένα όταν το πάρτι είχε ήδη τελειώσει. Για να μη φύγουν άπραγοι, έσβησαν μερικές φωτιές που είχαν απομείνει να καίνε σε 5-6 παρακείμενα αυτοκίνητα.

Το μεσημέρι της Πέμπτης, ώρες μετά το γλέντι στα Εξάρχεια, ομάδα νεαρών επισκέφτηκε τη βάση των ΜΑΤ και των ΕΚΑΜ στο Γουδή, όπου μέσα σε ένα γιορτινό κλίμα πέταξαν πέτρες και βόμβες μολότοφ στο υπερυψωμένο φυλάκιο, ενώ οι αστυνομικοί απάντησαν στη πρόσκληση με χειροβομβίδες κρότου-λάμψης.

Σήμερα τα ξημερώματα το πάρτι κατέληξε στο αστυνομικό τμήμα του Ζωγράφου, όπου οι αστυνομικοί υποδέχτηκαν το περιχαρές πλήθος με ενθουσιασμό, πετώντας πάλι χειροβομβίδες λάμψης και κρότου που τους είχαν περισσέψει από το Πάσχα.

Μετά το τέλος της γιορτής η ΓΑΔΑ έβγαλε ανακοίνωση ευχαριστώντας τους συμμετέχοντες για την κόσμια συμπεριφορά τους, αφού δεν σημειώθηκε κανένας τραυματισμός. Η αντιπολίτευση δε επιτέθηκε στην κυβέρνηση κάνοντας λόγο για σοβαρές ελλείψεις στην τροφοδοσία του πάρτι, κρίνοντάς την απροετοίμαστη να υποδεχτεί ένα τόσο μεγάλο event.

SYNC ME @ SYNC buzz it!

Πέμπτη 26 Απριλίου 2007

Τα καγκουρό φάγανε το σκύλο!

Απαγορεύτηκε η είσοδος του ράπερ Snoop Dogg στην Αυστραλία επειδή είχε παραδεχτεί σε δικαστήριο των ΗΠΑ κατηγορίες για παρανομή οπλοκατοχή και κατοχή ναρκωτικών νωρίτερα τον Απρίλη, παίρνοντας 3ετη αναστολή της ποινής. Μάλιστα ο Υπουργός Μετανάστευσης της Αυστραλίας Κέβιν Άντριους δήλωσε σε τοπικό ραδιόφωνο για τον Snoop ότι "Δεν μοιάζει με τον τύπο του επισκέπτη που θέλουμε σε αυτή τη χώρα". Ο Snoop ήταν καλεσμένος των Αυστραλιανών MTV Video Music Awards μαζί με την παίκτρια σε ριάλιτι Νικόλ Ρίτσι, αλλά τελικά οι αυστραλιανές αρχές είχαν διαφορετική άποψη.

Ο Snoop έχει συνδέσει το όνομά του με συμμοριτική δράση και το ρεπερτόριό του εκτός από τη μουσική, περιλαμβάνει φόνους, κλοπές και ναρκωτικά με δράση στην περιοχή του Λος Άντζελες.
Πέρσι στο Χίθροου τον μάζεψαν απο το αεροδρόμιο επειδή είχε ξεκινήσει καυγά.
Τον περασμένο Οκτώβρη σε έλεγχο που υπεβλήθη από την αστυνομία στο αεροδρόμιο Μπούρμπανκ έξω από το Λος Άντζελες βρήκαν στο αυτοκίνητό του ένα όπλο και άφθονη μαριχουάνα.
Τον περασμένο Νοέμβρη στο αεροδρόμιο Τζον Γουέιν (sic) του Όραντζ Κάουντι τον τσάκωσαν επειδή κουβαλούσε πάνω του ένα γκλόμπ.
Φέτος τον Μάρτη συνελήφθη για χρήση και κατοχή ναρκωτικών. Δεν ήταν σε αεροδρόμιο...

Φήμες τον θέλουν τον Ιούλη να μας έρχεται για συναυλία. Για να δούμε, πως θα αντιδράσουν άραγε οι Ελληνικές αρχές;

SYNC ME @ SYNC buzz it!

Το Σκάκι και ο Αχιλλέας

Στις μέρες μας, όπου η βία εκδηλώνεται στο χώρο του αθλητισμού τόσο έντονα όσο ποτέ άλλοτε, η πολιτεία ψαλιδίζει τις επιχορηγήσεις προς το σκάκι, το κατεξοχήν πνευματικό άθλημα που προάγει την ορθολογιστική σκέψη και την πνευματική διαύγεια. Με την απόφαση αυτή η κυβέρνηση περιορίζει σημαντικά τα περιθώρια δράσης του αθλήματος, το οποίο επισήμως έχει στις τάξεις του 33.000 αθλητές και αθλήτριες από 6 μέχρι 75 ετών.

Και να 'ταν μόνο αυτό...


Ο Αχιλλέας ήταν ένα παιδί 6 ετών με δυσλεξία και κινητικά προβλήματα. Αυτή η ιδιαιτερότητα τον ανάγκαζε να νιώθει μειονεκτικά έναντι των άλλων παιδιών, τα οποία μπορούσαν να τρέχουν, να παίζουν και να κάνουν εντέλει ό,τι ένα παιδί πρέπει να κάνει. Ο Αχιλλέας, ένα γλυκό παιδάκι, δεν μπορούσε να διαβάσει ούτε να γράψει σωστά, δεν μπορούσε να αποδώσει στο σχολείο ούτε τα βασικά. Τότε τον εισήγαγα στον μαγικό κόσμο του σκακιού. Αυτό το παιχνίδι μπορούσε να το καταλάβει, να το νιώσει και γρήγορα τον κέρδισαν τα ασπρόμαυρα τετράγωνα. Στην αρχή φυσικά δεν μπορούσε να με κερδίσει. Δεν τον άφηνα να κερδίσει. Ήμουν αμείλικτος. Έπρεπε να είμαι. Όμως τον ενθάρρυνα. Του έλεγα πόσο έξυπνος είναι και ότι μια μέρα θα τα καταφέρει. Με πίστευε. Μελετούσε το σκάκι. Και ξαναέχανε. Ξανά και ξανά, μέχρι που μια μέρα κατάφερε να με κερδίσει. Η αυτοπεποίθησή του ανέβηκε στα ύψη. Ο Αχιλλέας απέκτησε αυτοεκτίμηση. Δεν ένιωθε πια κατώτερος. Δεν ένιωθε παρείσακτος σε αυτό τον κόσμο. Σήμερα ο Αχιλλέας είναι 10 ετών, ο καλύτερος σκακιστής της ηλικίας του στην πόλη του και μπορεί άνετα να κοντράρει ακόμα και μεγαλύτερα παιδιά. Έχει κερδίσει πάρα πολλά τουρνουά και με την ενθάρρυνση των γονέων του που τον έγραψαν σε σκακιστικό όμιλο, το μέλλον του Αχιλλέα είναι λαμπρό και θα τον υποδεχτεί όχι μόνο ως σκακιστή αλλά και ως άνθρωπο. Στο σχολείο ξεχωρίζει, όχι επειδή είναι καλός μαθητής, αλλά επειδή η υπεράνθρωπη προσπάθειά του τον έχει κάνει ένα μέτριο μαθητή από εκεί που ήταν ο χειρότερος. Επειδή η αγάπη του για τη ζωή και τον εαυτό του τον έχουν κάνει σιδερένιο. H ζωή του Αχιλλέα δεν είναι γκρίζα πιά.


Δίνω συγχαρητήρια στον βουλευτή και παραθέτω αυτούσια την σχετική ερώτηση που κατέθεσε στην Βουλή.


ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΡΑΓΑΣΑΚΗΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ - Β΄ ΑΘΗΝΩΝ

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κ.κ. Υπουργούς:
- Πολιτισμού
- Οικονομίας & Οικονομικών

ΘΕΜΑ: Σε αναστολή του αγωνιστικού της προγράμματος οδηγήθηκε η Ελληνική Σκακιστική Ομοσπονδία απ' τη δραματική μείωση της επιχορήγησής της απ' την ΓΓΑ. Καμιά απάντηση του Υφυπουργού στο αίτημα της ΕΣΟ για συνάντηση.

Η δραστική μείωση της επιχορήγησης της Ελληνικής Σκακιστικής Ομοσπονδίας (ΕΣΟ) για το 2006 από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού στο ύψος μόλις των 600.000 €, υποχρέωσε το Δ. Σ. της ΕΣΟ να αναστείλει από τον περασμένο Σεπτέμβριο την υλοποίηση των προπονητικών προγραμμάτων της στην περιφέρεια και να μειώσει την επιχορήγηση προς τις Ενώσεις / Τοπικές Επιτροπές, προκειμένου να μην κλείσει με έλλειμμα ο οικονομικός απολογισμός του 2006. Σύμφωνα με τα στοιχεία των προηγούμενων ετών η επιχορήγηση της ΕΣΟ για το 2006 ήταν μειωμένη κατά 30% σε σχέση με το 2003 που ήταν 850.000 €, ενώ το 2004 μειώθηκε στις 700.000 € και το 2005 στις 680.000 €. Σύμφωνα με ανακοινώσεις της, απ' τον περασμένο Νοέμβρη η Ελληνική Σκακιστική Ομοσπονδία επιδιώκει συνάντηση με τον Υφυπουργό κ. Γ. Ορφανό για να συζητήσει τα θέματα που απασχολούν το σκάκι και τα σωματεία του, με κυριότερο την ομαλή διεξαγωγή του αγωνιστικού προγράμματος που συνδέεται με το ύψος της επιχορήγησης για το 2007. Παρά τις επανειλημμένες και επίμονες προσπάθειες της ΕΣΟ ο κ. Υπουργός δεν έχει δεχτεί μέχρι σήμερα το προεδρείο της Ομοσπονδίας. Η στάση αυτή της πολιτείας δημιουργεί εύλογα ερωτηματικά, αφού έτσι απαξιώνει το σκάκι και τα προβλήματά του, σε μια δύσκολη για τον αθλητισμό περίοδο (έξαρση βίας), που η ανάπτυξη ενός πνευματικού αθλήματος επιβάλλεται να στηριχθεί απ' την πολιτεία, ίσως περισσότερο από κάθε άλλη φορά.
Προβληματίζει επίσης αυτό που καταγγέλει η διοίκηση της ΕΣΟ, ότι δεν έχουν καταφέρει ποτέ από το 2004 που ανέλαβε τα καθήκοντά του ο Υφυπουργός μέχρι σήμερα να τον συναντήσουν, ούτε καν για εθιμοτυπικούς λόγους!
Έτσι το ΔΣ της ομοσπονδίας στη συνεδρίασή του της 17/4/2007 και με δεδομένο ότι δεν υπάρχει οποιαδήποτε εξέλιξη για το ύψος της φετινής επιχορήγησης, καθώς και με το ενδεχόμενο μιας νέας περικοπής στη φετινή επιχορήγηση αποφάσισε την αναβολή του αγωνιστικού του προγράμματος (Πρωτάθλημα Α΄ εθνικής κατηγορίας και μπαράζ ανόδου στην Α΄ εθνική, τελική Φάση Διασυλλογικού Κυπέλλου και μπαράζ Κυπελλούχων Ενώσεων – Τοπ. Επιτροπών, κλπ.).
Επειδή από τα απολογιστικά στοιχεία που η ΕΣΟ παραθέτει φαίνεται ότι αναλώνεται σε δαπάνες που είναι συμβατές με πραγματικές και ουσιαστικές ανάγκες και δεν παρουσιάζει «τρύπες» στους απολογισμούς της,
Επειδή οι ανελαστικές δαπάνες της (λειτουργικές, συμπεριλαμβανομένης και της μισθοδοσίας του προσωπικού) ανέρχονταν το 2003 σε ποσοστό 27% και το 73% διατέθηκε για καθαρά αγωνιστικούς και αναπτυξιακούς σκοπούς, δαπάνες που με τη μείωση της επιχορήγησης το 2006 ανήλθαν σε ποσοστό 35% με αποτέλεσμα μόνο το 65% του προϋπολογισμού να διατεθεί για αγώνες και ανάπτυξη,
Επειδή, σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία, η ΕΣΟ είναι μια μαζική αθλητική Ομοσπονδία με εγγεγραμμένους: 32.930 αθλητές ηλικίας από 6 έως 75 ετών, 210 ενεργά αθλητικά σωματεία, 11 αναπτυξιακούς φορείς (Ενώσεις, Τοπικές Επιτροπές κλπ.) διάδοσης του αθλήματος και κάθε χρόνο διοργανώνονται πλήθος διασυλλογικών και ατομικών πρωταθλημάτων σε πανελλήνιο και περιφερειακό επίπεδο,

ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Πώς σκοπεύει να διασφαλίσει ότι ο αγωνιστικός σχεδιασμός της ΕΣΟ για το 2007 θα υλοποιηθεί;
2. Προτίθεται να επανεξετάσει το δίκαιο αίτημα της ΕΣΟ για επαναφορά της ετήσιας επιχορήγησής της από τη ΓΓΑ στο ύψος τουλάχιστον των 850.000 € που ήταν το 2003;
3. Προτίθεται να συναντήσει άμεσα τη διοίκηση της ΕΣΟ;

Αθήνα, 25/4/2007
Ο ερωτών βουλευτής

Γιάννης Δραγασάκης

SYNC ME @ SYNC buzz it!

Τετάρτη 25 Απριλίου 2007

Ποίημα για την Δικαιοσύνη

Κάτω από τον ήλιο
δανειζόμαστε το ίδιο φως μα
κάποιοι κινούνται στη σκιά.

SYNC ME @ SYNC buzz it!

Της φυλακής τα σίδερα

Με αφορμή τις πρόσφατες εξεγέρσεις στις φυλακές ανά τη χώρα, θυμήθηκα μερικά ρεμπέτικα εμπνευσμένα από την "στενή".
Τα παραθέτω με σύντομα σχόλια.







-Οι εγκληματίες έχουν επίγνωση των πράξεών τους...
Σίγουρα θα πάμε, μια και φτάσαμε ως εκεί,
εσύ στο χώμα κι εγώ στη φυλακή

ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΤΙΑ Π' ΑΓΑΠΩ - ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

-...αλλά μετονοούν στη συνέχεια...
Ξυπνώ και βλέπω σίδερα στην γη στερεωμένα,
τα παιδάκια τα καημένα, τα μιλήσαμε τα συμφωνήσαμε

ΔΕΝ ΞΑΝΑΚΑΝΩ ΦΥΛΑΚΗ (Ο ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ) - ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΟΣ

-...και κλαίνε μέρα νύχτα...
Τώρα στις μαύρες φυλακές, πού λες, βλέπεις το Μπάτη και του σιγολές
τι έχεις Μπάτη κι όλο κλαις, κι ακούς παραπονιάρικη φωνή μέσ' απ' τα σίδερα,
απ' τη στενή τη φυλακή τη σκοτεινή.

ΕΠΙΑΣΑΝΕ ΤΟΝ ΜΠΑΤΗ - ΣΑΒΒΙΔΗΣ ΑΙΜΙΛΙΟΣ

-...αλλά κι όταν βγαίνουν έξω πάλι μέσα γυρεύουν να μπουν...
Εμείς τρώμε τα λάχανα, τσιμπούμε τις παντόφλες.
Για να μας βλέπουν τακτικά, της φυλακής οι πόρτες.
Απάνω τους μάγκες

ΚΑΤΩ ΣΤΑ ΛΕΜΟΝΑΔΙΚΑ - ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ

-...σαν κορόιδα...
Δεν το 'λπιζα Μανόλη κορόιδο να πιαστείς
και το λουλά να σπάσεις στη φυλακή να μπεις.

ΜΑΝΟΛΗΣ ΧΑΣΙΚΛΗΣ - ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΡΑΓΑΤΣΗΣ

-...και βρίσκουν το μπελά τους ξανά...
Μεσ' του Συγγρού τη φυλακή έγινε μία συμπλοκή.
Μέσα σ'αυτή τη συμπλοκή λάβωσαν ένα χασικλή.

ΝΤΕΡΒΙΣΗΣ - ΠΑΠΑΓΚΙΚΑ ΜΑΡΙΚΑ

-...ακόμα κι όταν διαμαρτύρονται για τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης.
Δυο μάγκες μες στη φυλακή τα βάλαν με το διευθυντή
Τον αέρα να του πάρουν κι ό,τι θέλουν για να κάνουν
ΒΡΕ ΜΑΓΚΕΣ ΔΥΟ ΣΤΗ ΦΥΛΑΚΗ - ΤΖΟΒΕΝΟΣ ΚΩΣΤΑΣ

Ό,τι κακό κι αν έχουν κάνει αυτοί οι άνθρωποι που βρίσκονται στη φυλακή δικαιούνται τίμιας μεταχείρισης, αλλιώς πάει περίπατο ο σωφρονισμός τους. Στη τελική, ας τους ρίχνανε από μια σφαίρα στο κεφάλι, να μην απορροφούν και... πολύτιμα κονδύλια από τον κρατικό προϋπολογισμό... γιατί όποιος μπλέκει εκεί μέσα, δύσκολα βγαίνει "καθαρός" έτσι όπως έχουν τα πράγματα.

SYNC ME @ SYNC buzz it!

Τρίτη 24 Απριλίου 2007

Περιμένοντας την Eugene

Πριν λίγο καιρό παρέλαβα από τα FNAC τον κατάλογο του Club FNAC με τις προσφορές Απριλίου. Ξεφυλλίζοντας τον κατάλογο το μάτι μου έπεσε σε αυτό που περίμενα πολύ καιρό να δω: το νέο δισκάκι των Pink Martini. Επιτέλους, έφτασε! Μάλιστα, με κόστος στα 16,90 € και δώρο 10 πόντους (οι μη-μυημένοι μπορούν να ρίξουν μια ματιά εδώ), η προσφορά ήταν δελεαστικότατη. Το Σάββατο λοιπόν βρέθηκα στο The Mall και επ' ευκαιρίας είπα να αρπάξω το δισκάκι... μα του κάκου. Όταν το αναζήτησα, ένας υπάλληλος του καταστήματος μου είπε ότι δεν το έχουν παραλάβει ακόμα, ότι έχει αναβληθεί η κυκλοφορία του και ότι θα έρθει το Μάη. Εντάξει λέω, συμβαίνουν αυτά. Χθες όμως μπαίνοντας στη ιστοσελίδα της FNAC για να δω μήπως αναφέρεται κάπου η ημερομηνία που θα το παραλάβουν, διαπίστωσα ότι όχι μόνο δεν λένε κουβέντα, αλλά συνεχίζουν να το διαφημίζουν ως διαθέσιμο προϊόν. Επιπλέον, στην επίσημη ιστοσελίδα τους οι Pink Martini γράφουν σε εμφανές σημείο ότι ο νέος τους δίσκος θα είναι διαθέσημος από 15 Μαΐου.

Γιατί κύριε FNAC δεν ενημερώνεις ως οφείλεις τα μέλη σου και τους πελάτες σου για την αναβολή, παρά συνεχίζεις να διαφημίζεις ένα προϊόν που δεν διαθέτεις; Φταίω εγώ τώρα αν κάνω απλά ένα pre-order από τους ίδιους τους καλλιτέχνες; Ή ακόμα περισσότερο, αν το κατεβάσω από κάνα torrent; Μα τι λέω! Το έκανα ήδη όσο έγραφα αυτό το κείμενο!

Το track list του "Hey Eugene!"
Everywhere 3:10
Tempo Perdido 3:40
Mar Desconcido 3:09
Taya Tan 2:39
City of Night 4:16
Ojala 2:59
Bukra Wba'do 3:52
Cante E Cante 4:25
Hey Eugene 3:06
Syracuse 3:46
Dosvedanya Mio Bombino 4:35
Tea For Two 5:02

SYNC ME @ SYNC buzz it!

Δευτέρα 23 Απριλίου 2007

Τουριστικό Πανόραμα 2007

Το 12ο Τουριστικό Πανόραμα έκλεισε χθες την αυλαία του. Προσωπικά δεν έχω καταλάβει ακόμα σε ποιούς ακριβώς απευθύνεται αυτή η εκδήλωση, καθώς παραμένει εσωστρεφής και υποτονική. Ειδικά αυτό το "διεθνής" στον τίτλο είναι εντελώς άστοχο. Παραβρέθηκα λοιπόν στα εγκαίνια, τα οποία θύμιζαν συμβούλιο νομαρχών, αφού η πλειονότητα των νομαρχών είχε κατακλύσει το χώρο υποδοχής της έκθεσης όπου έδωσε λόγο η κυρία Πετραλιά, και προσπάθησα να συλλάβω το κλίμα.
Ο Υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Χρήστος Φώλιας κατά τη σύντομη ομιλία του είπε το εξής αμίμητο: "Ο τουρίστας είναι σαν τον υδράργυρο. Μπορείς εύκολα να τον φέρεις, αλλά όχι να τον κρατήσεις". Όταν άκουσα αυτή τη φράση περίσσειας ρητορικής μαεστρίας, λίγο έλλειψε να ξεσπάσω σε γέλια. Από τα λίγα που γνωρίζω, ο υδράργυρος είναι μέταλλο δηλητηριώδες και επικίνδυνο για την ανθρώπινη υγεία. Κάποτε είχα σπάσει ένα θερμόμετρο και έπαιζα εκστασιασμένος από τις ιδιότητες των σταγόνων του υδραργύρου και όταν με είδε ο παππούς μου έντρομος το πέταξε από τα χέρια μου. Αφού λοιπόν ο τουρίστας είναι υδράργυρος, καλύτερο θα είναι να τον αποφύγουμε. Στη συνέχεια η κυρία Πετραλιά έβγαλε ένα λόγο (ακούστε απόσπασμα της ομιλίας εδώ) κόπι-πέιστ, από αυτούς με τα μεγάλα κενά λόγια και τις φιλολαϊκές υποσχέσεις, αφού πρώτα φρόντισε να αναφέρει στην εισαγωγή της την λέξη "Καλοφωλιάς" (σσ. ο οργανωτής της έκθεσης είναι ο όμιλος Καλοφωλιά) τουλάχιστον 6 φορές μέσα σε 30 δευτερόλεπτα. Είπαμε, μια αναφορά δεν βλάπτει, αυτό όμως ήταν τρισάγιο.
Η απουσία του κοινού ήταν κάτι παραπάνω από εμφανής για άλλη μια φορά. Όταν δε τελείωσαν τα των εγκαινίων, το πλήθος των νομαρχών ομοθυμαδόν έσπευσε να πλαισιώσει την κυρία Πετραλία καθώς εισερχόταν στην πρώτη αίθουσα της έκθεσης.

Και μετά όλοι εξαφανίστηκαν ως δια μαγείας, αφήνοντας εμένα και καμιά δεκαριά ακόμα επισκέπτες να τριγυρίζουν στα περίπτερα της έκθεσης μόνοι σαν τις έρημες κατάρες. Οι εκθέτες, όσοι ήταν εκεί, αφού τα περισσότερα περίπτερα ήταν ακόμα στα μπετά, μετά τις ομιλίες περίμεναν μάταια να δουν αυτούς που περίμεναν: τους επισκέπτες. Του κάκου!









Ειδικά η σκηνή που αντίκρισα στο περίπτερο της Τυνησίας ήταν αποκαρδιωτική. Ένας μεσήλικας με παραδοσιακή Τυνήσια στολή είχε πέσει σε καταστολή πίσω από τον πάγκο με τους αργιλέδες. Βρε ατιμούλη, το προϊόν είναι για τους επισκέπτες! Κακό παιδί!









Τα περίπτερα που είδα δεν μπορώ να πω ότι με ενθουσίασαν. Δείτε όμως παρακάτω μερικά που πραγματικά ξεχώρισαν στα μάτια μου.


Της Καστοριάς,










των Duty Free,







της Τυνησίας,









και των Κυκλάδων.









Τα υπόλοιπα ήταν απλώς αδιάφορα ή ήμουν πολύ κουρασμένος και βαριεστημένος για να τα αξιολογήσω σωστά. Έβγαλα όμως μερικές φωτογραφίες στο άσχετο κάποιων πραγμάτων που μου έκαναν εντύπωση.




Οι τάσεις στο τσαρούχι το 2007.








Τι ξεβράζει η θάλασσα!







Λεπτομέρεια από το περίπτερο της Στερεάς Ελλάδας.







Πωλούνται καυσόξυλα. Πληροφορίες εντός καταστήματος.







"...και σερβίρουμε σε ξαπλώστρα..."







Αν πήγαινα πιο κοντά θα με έβαζαν μέσα για σεξουαλική παρενόχληση.







Όποιος μου πει τι μάρκα είναι αυτό το αυτοκίνητο θα του κάνω δώρο ένα σετ παραλίας (φτυαράκι, κουβαδάκι κομπλέ).








Και του χρόνου!

SYNC ME @ SYNC buzz it!

Παρασκευή 20 Απριλίου 2007

Οι βόμβες πέφτουν πάντα με παρέα

Ενώ ο χορός της κακοδιαχείρισης δημοσίου χρήματος και των σκανδάλων καλά κρατεί, ετοιμαστείτε σε λίγο να υποδεχτείτε τη νέα βόμβα που θα σκάσει. Ήδη έγινε η αρχή στη Βουλή, όταν κάποιος βουλευτής έριξε μια ατάκα που έκανε πάταγο στα έδρανα.

Εμπλεκόμενοι είναι ένας εισηγμένος στο ΧΑΑ το 2001 δημόσιος οργανισμός, μια διαφημιστική εταιρεία που ανήκει στον αδερφό ενός βουλευτή του κυβερνώντος κόμματος και μια offshore εταιρεία που πήρε 2 εκατομμύρια ευρώ για την υλοποίηση διαφημιστικής εκστρατείας στο εξωτερικό, αλλά αυτή εξαφανίστηκε αφήνοντας τον οργανισμό και τη διαφημιστική σύξυλους. Λεπτομέρειες θα σκάσουν στη συνέχεια. Καλυφθείτε!
Μάκη, δικό σου.

SYNC ME @ SYNC buzz it!

Mixtape.gr



Ένα νέο entertainment portal έκανε την εμφάνισή του στο ελληνικό διαδίκτυο. Πρόκειται για το mixtape.gr που φιλοδοξεί να γίνει πηγή πληροφόρησης για τη μουσική, το σινεμά, το θέατρο και τις τέχνες, με "σπεσιαλιτέ" ειδήσεις από το χώρο των κόμικ. Με νεανικό design, καθαρή δομή και "ζωντανή" ατμόσφαιρα, το mixtape.gr κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις. Μόνο παιδιά, λίγο να δείτε το γκρι φόντο στα frames των ειδήσεων γιατι "χτυπάει" κάπως άσχημα στο μάτι (οκ, δεν γκρινιάζω άλλο!!!). Καλή αρχή!
Εύχομαι στο φίλο μου Παναγιώτη Κονδύλη που ανέλαβε την εμπορική διεύθυνση καλή επιτυχία στο νέο του επαγγελματικό σταθμό.

SYNC ME @ SYNC buzz it!

Ο μουσικός και τα φαντάσματα

Παραθέτω ένα ενδιαφέρον πείραμα που έγινε στο μετρό της Ουάσινγκτον για τη μουσική και το καλό γούστο.
Κάντε κλικ στην εικόνα για να μεγαλώσει. Μη στραβωθείτε κιόλας!

SYNC ME @ SYNC buzz it!

Πέμπτη 19 Απριλίου 2007

Πως το σουβλάκι έγινε souvlaki

Το πιτόγυρο είναι το κατεξοχήν γρήγορο φαγητό του λαού. Μέσα σε μια λαδόκολλα, οι παλιοί σουβλατζίδες κατάφεραν με μεράκι και φαντασία να χωρέσουν όλες τις παραδοσιακές ελληνικές γεύσεις, σε ένα σύντομο σε παρασκευή έδεσμα που ικανοποιεί τον ουρανίσκο κάθε Έλληνα.

Η συνταγή είναι γνωστή από την ελληνική αρχαιότητα. Χαρακτηριστική είναι η αναφορά του Αθηναίου στο έργο του Δειπνοσοφιστές, ότι ο Ηγήσιππος στο Οψαρτυτικό του, δηλαδή στον οδηγό μαγειρικής που έγραψε, αναφέρει ένα έδεσμα που λεγόταν κάνδαυλος και ήταν κάτι ανάλογο με το σημερινό σουβλάκι. Συνδύαζε κομμάτια από ψητό κρέας, πίτα, τυρί και άνηθο και σερβιριζόταν με ζουμί (Αθηναίος, Δειπνοσοφιστές, 12, 516d).

Στη συνέχεια το σουβλάκι ενισχύθηκε με την προσθήκη της πίτας, του κρεμμυδιού, της τομάτας, του τζατζικιού και προσφάτως της πατάτας, για να καταλήξει στην τελική του μορφή που γνωρίζουμε και απολαμβάνουμε σήμερα. Εξού και το γνωστό "μπέρδεμα" στις ονομασίες, όπου σε κάποια μέρη το σουβλάκι λέγεται "καλαμάκι" ενώ το πιτόγυρο λέγεται "σουβλάκι".

"Σουβλάκι στο πόδι". Κλασσική φράση των κλασσικών σουβλατζίδων και των καταναλωτών. Το σουβλάκι είναι φαγητό της εργασίας, του γηπέδου, του πανηγυριού και γενικά εξυπηρετεί την ανάγκη για γρήγορο φαγητό κυρίως της εργατικής τάξης.

Έκανα αυτή την εισαγωγή για να καταδείξω τις λαϊκές καταβολές του σουβλακιού και την παντελή απουσία του από το τραπέζι της αστικής τάξης. Το σουβλάκι στα μάτια ενός αστού υπήρξε "τρε μπανάλ", απαράδεκτο και λαϊκουτζίδικο, πάντα όμως ήθελε να έχει την ευκαιρία να αρπάξει ένα "στο πόδι" και να το "γονατίσει". Η θεσπέσια μυρωδιά του ψητού κρέατος στα κάρβουνα ερέθιζε τη μύτη του αλλά το απαρνιώταν απαξιωτικά και πεισμωτικά, με μια συμπεριφορά που θυμίζει παρθενόπη της 8ης Γυμνασίου. Για να καταδεχτεί ο αστός να το βάλει στο στόμα του, έπρεπε πρώτα να καλλωπιστεί -έτσι το σουβλάκι εισέβαλε στα βόρεια προάστια με "δούρειο ίππο" το μαχαιροπήρουνο και τα περίτεχνα σαλτσικά. Ο αστός που δεν καταδεχόταν να φάει με τα χέρια, έκανε μια πολιτισμική υπέρβαση, εγκατέλειψε για λίγο την αίγλη της γαλλικής κουζίνας και ρίχτηκε στη μάσα, πάντα μέσα στα όρια του savoir-vivre. Η πίτα κομμένη στα τέσσερα, το κρεμμυδάκι και οι τομάτες διάσπαρτες στο πιάτο, συνθέτουν την κατακερματισμένη εικόνα του λαϊκού γαστρονομικού συμβόλου μέσα σε ένα αστικό εκλεπτισμένο παραδοσιακό φόντο. Το ξεσηκωτικό κλαρίνο παραχωρεί τη θέση του στο εύπεπτο πιάνο. Ο τόπος συνεστίασης της εργατικής τάξης, το σουβλατζίδικο, γίνεται meeting hall για business talks, με εξαντρίκ εξαμερικανισμένο όνομα όπως το "steak grill restaurant". Ο σουβλατζής με την ποδιά φεύγει και στη θέση του προσλαμβάνονται ο executive chef, o chef de cuisine, ο sous chef, o chef de partie και οι παρατρεχάμενοί τους. Ο Σούλης ο φιλικός σερβιτόρος πετάει το μπλοκάκι και γίνεται το σοβαροφανές garson που παίρνει τις παραγγελίες με handheld POS order system...

Μαζί με όλα αυτά απωλέστηκε η ακατέργαστη και ατόφια μυσταγωγία του σουβλακιού και αλλοιώθηκε το αυθεντικό δέσιμό του με την ελληνική γαστρονομική κουλτούρα και παράδοση. Το σουβλάκι έγινε αντικείμενο του πόθου σε ένα σύγχρονο Ρωμαϊκό όργιο με ελληνικές πινελιές -δήθεν παραδοσιακό, τάχα μου αμουτζούρωτο, με εξωπραγματική τιμή και κορδέλες. Όπως θα έλεγε και ο Ζήκος, "Δεν ξέρω να σας πω τι μάρκα είναι γιατί τα γράμματα είναι τ' ανάσκελα!... Ε, μάλλον δεν θα είναι ελληνικής κατασκευής, θα είναι αλλοδαπής προελεύσεως, γιατί βλέπω πολλά μασκαραλίκια απ' όξω!".

SYNC ME @ SYNC buzz it!